Spring naar inhoud

[Opgelost] Snelheid FM 2012/Systeemeisen

• Dit topic is gesloten Dit topic is gesloten

#1 weetjewelwieikben

weetjewelwieikben

F-pupil

• Leden
  • 9 berichten

Geplaatst 31 October 2011 - 18:18

Beste FM-fans,

Football Manager 2012 gaat bij mij redelijk traag.. Alhoewel ik (ruim) aan de minimale systeemeisen voldoe, vraag ik me af of er toch iets mis is met mijn systeem, of dat ik (te)veel snelheid van FM verwacht.

Ik heb een DELL Optiplek 745 (ergens uit 2007..) , met de volgende specificaties:

Intel Core 2 Duo 1.86 MHZ
Windows XP
4 GB DDR2 RAM 800 MHZ
HDD van 75 GB

Video kaart is niet om naar huis te schrijven, maar FM speel ik eigenlijk altijd al in ''wedstrijdtekst'', dus 2D/3D beelden staat bij mij nooit aan.

Zeker met Windows XP als besturingssysteem zijn de systeemeisen toch vrij laag. Het spel laden duurt redelijk lang, het opslaan duurt redelijk lang, het naar een wedstrijd gaan duurt redelijk lang en van de ene wedstrijd naar de andere wedstrijd gaan gaat naar mijn gevoel ook redelijk traag. Eigenlijk allemaal net iets té traag om het als ''soepeltjes'' aan te laten voelen.

Ik heb 5 competities aan staan met als optie ''alleen kijken'' en 1 competitie aanstaan met als optie ''speelbaar''. Snelheid spel stond op 3 sterren toen ik hem opstartte en zit nu aan het eind van seizoen 2.

Mijn vraag is, ben ik ''blind'' en is dit het beste wat ik dankzij mijn systeem er uit kan halen, of zou het spel ''soepel'' moeten kunnen draaien?
En nog een vraag; Hoe draait FM bij jou? Wat zijn jouw systeem specificaties? (wellicht handig voor mensen die (net als ik..) hun computer alleen voor FM-game gebruiken en het maximale eruit willen halen)

#2 Ramon

Ramon

Levende Legende

• Ereleden
  • 11207 berichten
  • 740
  • Wolves

Geplaatst 31 October 2011 - 18:58

Je hebt toch wel een verouderde computer. Wat eventueel kan helpen is ervoor zorgen dat bij je instellingen "Threading" aangevinkt staat. Voor de rest kun je er weinig aan doen (behalve dan ervoor zorgen dat je computer schoon is en er geen andere programma's draaien op de achtergrond), als je het snel wil spelen met de computer die je hebt zou ik voor een kleine of middelgrote database gaan met enkel de competitie geselecteerd waarin je wil spelen.

In Football Manager 2012 heb je de mogelijkheid om tijdens het seizoen een andere competitie erbij te selecteren die dan vanaf het volgende seizoen speelbaar wordt, je zit dus niet per sé vast aan een competitie als je er in het begin slechts één selecteert.

Verder mijn specs:

Intel Quad Core @ 2.8GHZ
4 GB DDR Ram
ATI Radeon 4870 @ 750MHZ

Heb een grote database en iets van 10 competities geselecteerd en het spel gaat lekker snel. Vooral de 4 cores is voor Football Manager belangrijk omdat het echt een 'reken' spel is en daardoor het maximale uit meerdere cores kan halen.

#3 weetjewelwieikben

weetjewelwieikben

F-pupil

• Leden
  • 9 berichten

Geplaatst 31 October 2011 - 19:33

De reden dat ik meerdere competities heb geselecteerd en grote database is juist er voor te zorgen dat er een redelijk aantal spelers in het spel verwerkt zit. Als ik 1 competitie (NL) aanzet staat het geloof ik op 6000 spelers in database, terwijl ik toch liever minimaal 15.000 erin heb zitten, ook omdat ik vaak 10-15 jaar in het spel blijf. Wanneer je een competitie later aanvinkt vraag ik me ergens een beetje af hoe de selecties uit die competitie eruit komt te zien, vandaar maar het zekere voor het onzekere.

FM 2011 liep behoorlijk aardig door met dezelfde instellingen, 1.4 GHZ voor XP is minimum, ik heb 2 x 1.8 GHZ, oké is nog steeds niet veel maar ik dacht FM 2012 ook wel aardig te kunnen draaien.

Maar dit wordt dus toch uitkijken (voor volgend jaar dan..) naar een nieuw en sneller CPU voor mij?

#4 MG

MG

Wereld Sterspeler

• Shoutbox Staff
  • 3290 berichten
  • 721
  • Stoke City

Geplaatst 31 October 2011 - 20:00

@Ramon Threading?

#5 Bryan

Bryan

Champions League winnaar

• Leden
  • 513 berichten
  • Stade Olympique Romorantin

Geplaatst 31 October 2011 - 20:36

@Ramon Threading?

Nieuwe optie in FM.

In het boekje staat het volgende:
"Deze optie is alleen beschikbaar als threading mogelijk is op je pc. Threading zorgt ervoor dat één processor zich gedraagt als twee logische processoren. Als deze optie is ingeschakeld, kan de processor meerdere threads tegelijk uitvoeren, waardoor prestaties aanzienlijk worden verbeterd".
Mijn motto:

"Als je met beiden benen op de grond blijft staan, kom je nooit ergens".

Betrouwbaar
Respectvol
Yes, I can!
Ambitieus
Nieuwsgierig

#6 Noordbrabant

Noordbrabant

Wereld Sterspeler

• Leden
  • 1420 berichten
  • 1028

Geplaatst 10 May 2012 - 16:45

Hallo mensen,

Sinds begin vorige week is FM 2012 verschrikkelijk traag met alles (laden met dagen, opslaan en het spel laden)
Ik word er GEK van en ik weet 100 procent zeker dat ik een laptop heb die het aan kan. Daar kan het ZEKER NIET aan liggen. Ik heb hier ook de andere berichten gelezen maar schiet er weinig tot niks mee op.
Wie kan mij helpen? (heb mijn virusscan al een sruk of 5 grote scans laten doen en heb GEEN virus)
En ik heb geen achtergrond programma's op staan als ik speel.

#7 Noordbrabant

Noordbrabant

Wereld Sterspeler

• Leden
  • 1420 berichten
  • 1028

Geplaatst 11 May 2012 - 17:04

Niemand?

Bewerkt door PSV 4 Ever, 11 May 2012 - 17:05.

#8 ganso

ganso

TSIA

• Leden
  • 1682 berichten
  • São Paulo
  • Topic: Klik hier!

Geplaatst 11 May 2012 - 20:30

Nou, dat kan komen door teveel grafische addons (skins, facepacks) of doordat je savegame steeds groter word (meer regens, meer info etc. etc.), enige probleem is dat ik de oplossing niet weet.
______________________________________________________________________________________________________

Posted Image

#9 Noordbrabant

Noordbrabant

Wereld Sterspeler

• Leden
  • 1420 berichten
  • 1028

Geplaatst 11 May 2012 - 20:33

Nou, dat kan komen door teveel grafische addons (skins, facepacks) of doordat je savegame steeds groter word (meer regens, meer info etc. etc.), enige probleem is dat ik de oplossing niet weet.

Dat is handig de oplossing niet weten. Maar als ik een nieuwe game wil starten komt er al als ik 30000 spelers heb 3,5 sterren te staan 'normaal' staan ze bij mij pas bij de 45000 spelers op 3.5 sterren. Heel raar.

#10 ganso

ganso

TSIA

• Leden
  • 1682 berichten
  • São Paulo

Geplaatst 11 May 2012 - 20:35

Naarmate je game verder raakt krijg je toch meer spelers en info erbij dus de savegame word altijd groter. misschien dat ze op het SI forum er iets over weten.
______________________________________________________________________________________________________

Posted Image

#11 hans76

hans76

Wereld Sterspeler

• Shoutbox Staff
  • 1725 berichten
  • 1394674711
  • Concord Rangers

Geplaatst 11 May 2012 - 20:37

is geen oplossing voor voorlopig.

het schijnt dat er voor voorgaande versies een savegame cleaner was.
weet niet of die werkte maar voor de huidige versie heb ik hem niet gezien of iets erover gehoord

#12 Noordbrabant

Noordbrabant

Wereld Sterspeler

• Leden
  • 1420 berichten
  • 1028

Geplaatst 11 May 2012 - 20:38

Naarmate je game verder raakt krijg je toch meer spelers en info erbij dus de savegame word altijd groter. misschien dat ze op het SI forum er iets over weten.

Het begon al na 2 weken in een game en nu altijd. of ik nou 1 dag en 10 jaar verder ben.

#13 ganso

ganso

TSIA

• Leden
  • 1682 berichten
  • São Paulo

Geplaatst 11 May 2012 - 20:39

Het kan ook aan de laptop liggen, heb je veel achtergrondprogramma's aan? is hij wel eens gedefragmenteerd? Word de luchtkoeling niet geblokkeerd door bijv. je been of je tafel?

Posted Image

#14 Noordbrabant

Noordbrabant

Wereld Sterspeler

• Leden
  • 1420 berichten
  • 1028

Geplaatst 11 May 2012 - 20:41

Het kan ook aan de laptop liggen, heb je veel achtergrondprogramma's aan? is hij wel eens gedefragmenteerd? Word de luchtkoeling niet geblokkeerd door bijv. je been of je tafel?

Antwoord op je 2de zin:En ik heb geen achtergrond programma's op staan als ik speel.
Antwoord op je laatste zin: Ik heb een koeler onder mijn laptop.

#15 ganso

ganso

TSIA

• Leden
  • 1682 berichten
  • São Paulo

Geplaatst 11 May 2012 - 20:42

Dan zou ik het niet weten, misschien -zoals ik al eerder memoreerde- het SI forum, daar zitten ook de makers van FM, misschien kennen hun dit probleem.

Posted Image

#16 Jacco

Jacco

{ Nachtbraker van FMI }

• Ereleden
  • 8934 berichten
  • Willem II

Geplaatst 12 May 2012 - 01:43

Opgelost? Betekent dat dat PSV 4 evah pleite is? :(

#17 Noordbrabant

Noordbrabant

Wereld Sterspeler

• Leden
  • 1420 berichten
  • 1028

Geplaatst 12 May 2012 - 08:09

@ Jacco ik vind eigenlijk van niet maargoed.

#18 Jacco

Jacco

{ Nachtbraker van FMI }

• Ereleden
  • 8934 berichten
  • Willem II

Geplaatst 13 May 2012 - 02:58

Nou ja, er is geen oplossing. En dat is de oplossing. Opgelost! :XD:

#19 Noordbrabant

Noordbrabant

Wereld Sterspeler

• Leden
  • 1420 berichten
  • 1028

Geplaatst 13 May 2012 - 08:01

:o

#20 feyenoord18

feyenoord18

A-junior

• Leden
  • 98 berichten
  • feyenoord

Geplaatst 18 May 2012 - 10:47

@psv 4 ever

misschien een grote schoonmaak houden in je software
software verwijderen
defragmenteren
cc cleaner
malware scannen en spyware

etc

dat help bij mij heel erg goed

Bewerkt door feyenoord18, 18 May 2012 - 10:49.

#21 Noordbrabant

Noordbrabant

Wereld Sterspeler

• Leden
  • 1420 berichten
  • 1028

Geplaatst 18 May 2012 - 11:39

@psv 4 ever

misschien een grote schoonmaak houden in je software
software verwijderen
defragmenteren
cc cleaner
malware scannen en spyware

etc

dat help bij mij heel erg goed

Hallo Feyenoord18,

CCcleaner deed het bij mij niet. Als ik de problemen wou oplossen deed hij dit niet.
Maar heb gisteren mijn laptop opnieuw geinstalleerd en FM werkt weer 'normaal' :D